HumanMed - humanistyczne oblicze medycyny.
Zapraszamy do projektu HumanMed - udziału w szkoleniach przygotowanych specjalnie dla branży medycznej.
Pierwszy cykl szkoleniowy poświęcony jest komunikacji pomiędzy pacjentem i lekarzem oraz szeroko rozumianym personelem medycznym, a także komunikacją w zespole terapeutycznym. W sferze komunikacji istnieje w Polsce ogromny deficyt. Lekarz czy pielęgniarka takich umiejętności muszą nauczyć się sami, podczas studiów temat ten z reguły jest spychany na margines.
Obecnie coraz częściej, poleca się sposób rozmowy przeniesiony wprost z biznesu, gdzie pacjent traktowany jest jak klient, który ma prawo wybrać sobie sposób leczenia, ma prawo mieć oczekiwania i roszczenia. Większość szkoleń dotyczących komunikacji pomiędzy pacjentem a lekarzem, pielęgniarką, czy inną osobą z personelu medycznego opiera się na tym modelu. Nasze podejście jest inne - skupiamy się na specyfice tej relacji, która jednak jest mniej symetryczna, niż typowa komunikacja w biznesie czy rodzinie, wśród przyjaciół. Człowiek chory przychodzi ze swoimi smutkami, lękami, bólem, zwątpieniem i poczuciem samotności w cierpieniu. Jest klientem wyjątkowym. Wie mniej i oczekuje, poza diagnozą i leczeniem, wyjaśnienia co będzie się z nim działo i możliwości współdecydowania, ale nie całkowitego przeniesienia odpowiedzialności za wybór leczenia. Potrzebuje wsparcia psychicznego, zaufania i nadziei. To też leczy. Medycyna to, w znacznej mierze, sztuka rozmowy.
Z drugiej strony, przy dzisiejszym pośpiechu, kolejkach, lekarz czy pielęgniarka, rzadko mogą pozwolić sobie na dłuższą rozmowę z jednym pacjentem. Przerost zadań administracyjnych, nerwowość i czasem roszczeniowe podejście pacjentów również utrudniają nawiązanie kontaktu.
Jak efektywnie komunikować się z pacjentem w możliwie krótkim czasie, dowiedzą się Państwo na szkoleniach HumanMed.